Thursday, November 13, 2008

Menjelang cuti sekolah sesi 2008

Esok hari terakhir persekolahan bagi sesi 2008. Cuti panjang akan bermula bagi para pelajar. Bagi guru-guru mereka tetap ada tugas yang perlu dilakukan. Saya dan beberapa rakan lain terlibat dalam jawatankuasa banjir peringkat sekolah. Rakan-rakan guru yang lain mungkin juga ada tugasan masing-masing yang perlu disiapkan bagi menghadapi sesi persekolahan baru 2009.

Bagi sesi 2009, kami akan kehilangan dua orang rakan sejawat yang akan bertukar. Teacher Azizah akan bertukar ke Kuantan dan al-fadhil Ustaz Nasir Mahmood akan bertukar ke Kelantan. Kedua-dua adalah tenaga penting di sekolah ini.

Teacher Azizah seorang guru yang 'motherly' dengan para pelajar, lemah lembut dan sangat menghurmati rakan-rakan setugasnya. Cukup berhikmah dalam berkomunikasi. Bila bercakap dengan saya selalu didahului dengan "sorry sir .....". Kepada teacher Azizah kami doakan sentiasa berjaya di tempat baru. Cuma pesanan kami kepada teacher, " baby yang di rumah tu semakin membesar, jangan biarkan baby itu bersendirian tanpa adik begitu lama. Teruskan perjuangan." Sesungguhnya kami akan kehilangan seorang Ketua Panitia Bahasa Inggeris yang dedikasi dan sangat komited.

Al-fadhil Ustaz Nasir Mahmood seorang pakar Bahasa Arab sentiasa kelihatan bahagia dan tenang. Wajahnya tidak pernah memaparkan dirinya mempunyai sebarang masalah. Gurauannya cukup menghiburkan. Pemindahan al-fadhil ustaz Nasir akan menyebabkan kami kehilangan seorang tok selampit yang menghiburkan. Tiadalah lagi agaknya cerita-cerita seperti cerita lori simen dan cerita roti perancis.

Selamat bertukar kepada pakar bahasa Inggeris; teacher Azizah, dan pakar bahasa Arab; Ustaz Nasir Mahmood. Semoga kedua-duanya akan tambah bersemangat untuk berbakti kepada anak-anak bangsa tercinta dan semoga bahagia di samping anak-anak dan suami/isteri tercinta.

Kepada para sahabat yang memohon tetapi tidak dapat bertukar diharap bersabar, khidmat anda masih diperlukan di sini.

No comments: