Thursday, October 16, 2008

Dua hari di Lepeh weh !

Dua hari terhenti menulis kerana berada di Institut Perguruan Tengku Ampuan Afzan (IPTAA)Kuala Lipis. Di sana saya bersama rakan-rakan bertugas sebagai Hakim Perandingan debat ala Parlimen Institut Pendidikan Guru Malaysia Peringkat Kebangsaan 2008.

Walaupun bukan pertama kali menjadi hakim pertandingan koakademik tetapi sekali sekala berjumpa, bergelak ketawa dan bertugas bersama cukup menyeronokkan. Banyak pengalaman baru diperolehi bila dah bersama dan begitu banyak perkara yang dapat dipelajari. Terasa kerdil juga diri ini bila bercampur gaul dengan para hakim debat yang hebat-hebat seperti En. Saruchi (JPNP), Datin Mariam (Guru Cemerlang JUSA), En. Radzli (JPNP), Radzi (otai), Akhiruddin ( Munsyi Dewan) Hj Jamaludin, Rohisham(Guru Cemerlang), Fadzli, Hamdan dan lain-lain yang semuanya hebat-hebat belaka.
Berada di bilik urusetia hakim tidaklah membosankan kerana gelak ketawa otai (radzi) yang lain dari yang lain. Kini suasana bilik operasi hakim masih segar dalam ingatan terutama peristiwa 'debat antara para hakim' yang dibentang oleh saya dan Akhiruddin, dibidas oleh Radzi dan digulung oleh En Saruchi dengan begitu baik, yang berlaku semalam.
Saya bersama Hj Jamal, Radzi dan Rohisham bertolak balik pukul 6 petang dari Kuala Lipis. Kami sampai di Muadzam Shah pukul 11.15 malam. Dan kemudian saya bersendirian meneruskan perjalanan sejauh 80 km lagi ke Kuala Rompin. Dalam perjalanan itu dua kali meremang bulu roma (dekat MARDI dan Kg Tanam) kerana usikan fantasi yang bukan-bukan. Saya akhirnya sampai di rumah pukul 12.15 malam.

No comments: