Saturday, December 13, 2008

Ingat lagi mereka...terima kasih !

Kisah di malam kelmarin. Mata sudah mula mengantuk. Waktu itu jam sudah pukul 12.05minit tengah malam. Tiba-tiba ada sms masuk..."Salam. sir, selamat ari lhir. smoga sir dpnjgkn umur dn mrah rezki-bks ank murdmu. sharifah nadiah".
Saya terus pergi melihat kalendar yang tergantung, "Oh...hari ini hari lahir aku rupanya", bisik hati. Hari lahir, tuan punya diri sendiri lupa tetapi anak murid yang telah meninggalkan sekolah ini 2 tahun yang lalu dan kini berada di IPTA mengingatkan saya kepada hari lahir saya.
Sejak dari dulu lagi saya memang seorang yang tidak kisahkan hari lahir saya. Yang sering mengingatkan saya hari itu hari lahir saya ialah isteri saya. Dan kadang-kadang anak-anak panggil ke ruang makan dengan tiba-tiba meminta saya potong kek. Begitulah selalu. Saya seorang yang tidak kisah sama ada hari lahir saya perlu diraikan atau tidak. Yang penting bagi saya, saya mesti berusaha menjadi orang yang beruntung iaitu hari ini mesti lebih baik dari hari semalam.
Pukul 12.11 tengah malam, sekali lagi saya menerima sms "Selamat Panjang Umur Dan Dimurahkan Rezeki..."daripada anak-anak saudara saya Haziq, Huda dan Husna.
Tepat pukul 5 pagi saya dikejutkan oleh satu lagi sms " Salam...sir, slamat hri ulang thun kelhran y ke bpe sy tak pasti, tp y pntng sir xnmpak tua lagi, hehe...(yg ni perli ni !-penulis) mdh2hn Allah bg kesihatan yg smprna u trus bribdat dn y plng penting dpt teruskan lgi usaha bdakwah yg nampak pahit tp hasilnya sngat mnis...hppy birthdy sir ! (faiz omar -exstdnt)
Sepanjang hari itu saya banyak menerima sms dari anak-anak murid saya, yang saya nampak biasa sahaja sewaktu di sekolah tetapi rupa-rupanya ramai yang ambil tahu tarikh lahir saya dan sudi pula mengirim ucapan hari lahir di saat cuti sekolah sekarang.
Petang semalam sudah lewat satu hari saya masih menerima ucapan hari lahir dari fadhil di Politeknik Kuantan "Salam. hepy birtday sir ! Sory, lwt wish".
Kepada mereka semua yang mengirim sms-sms tersebut dan juga sms ucapan Hari Raya Aidil Adha yang membaca blog ini, saya ucapkan terima kasih di atas segala doa dan ingatan. Ada yang tak sempat saya nak balas.

2 comments:

mr adli ariff said...

hari jadi cikgu rupanya..kalau macam tu saya pun nak wish jugak la..selamat hari jadi, semoga panjang umur.

sazili said...

Terima kasih Adli. Nampaknya dah semakin berusia, dah banyak notis yang Tuhan bagi kat diri ini. Misaipun dah mula beruban !!