Monday, August 31, 2009

Sejenak dihujung minggu

Setelah menghabiskan cuti hujung minggu bersambung dengan cuti merdeka bersama semua anak-anak kecuali yang di Tanjung Malim, hari ini seorang demi seorang anak-anak pulang ke destinasi masing-masing.

Semalam ke Perhentian Bas Mersing hantar Nine balik ke Kangar Perlis. Hari ini hantar Akak ke Kuantan. Along, oleh kerana anak lelaki, balik sendiri ke IPG Islam Bangi. Mengurus perjalanan balik anak-anak perempuan perlu lebih cakna berbanding anak-anak lelaki.

Nine sampai pagi tadi di Kangar. Along yang bertolak dengan bas pukul 1 petang baru sampai pukul 8 malam tadi. Katanya perjalanan tersangkut kerana kesesakan lalu lintas yang panjang. Along berbuka puasa dalam komuter. Biasalah tu...!! Nampaknya Akak paling beruntung kerana dihantar terus ke asrama.

Di Kuantan tadi sempat juga bersiar sambil memandu melihat begitu banyak bazar Ramadhan dan ya Allah begitu ramai manusia ke hulu ke hilir dalam keadaan cuaca panas terik. Apa yang di cari, apa yang dibeli, entahlah !!

"Ayah orang ramai-ramai ni ke hulu ke hilir tak dahaga ke, tak letih ke ?", tanya anak bungsu yang mungkin sedang menahan kehausan dan keletihan !

"Entahlah...mungkin tidak, kerana Ramadhan kan bulan rahmat ", jawab saya ringkas sambil melihat orang ramai itu, saya juga sebenarnya terasa letih dan dahaga !

No comments: