Sunday, January 11, 2009

Silap untuk mempercayai Yahudi laknat akan memberhentikan kekejamannya.



Demi rasa tanggungjawab sebagai umat Islam terhadap saudara seagama, bangsa Palestin yang sedang terkepung dan tersiksa, saya melanjutkan lagi memperkatakan isu kejam dan zalim bangsa Israel ini.

Kekejaman bangsa Israel ini terhadap rakyat Palestin khususnya dan umat Islam amnya, sebenarnya bukanlah perkara baru. Ia telah berlaku sejak 60 dekat yang lampau. Sudah begitu banyak kekejaman bangsa Israel laknat ini dipertontonkan kepada kita semua. Justru itu bila kita berhadapan dengan berita kezaliman dan kebejatannya, kita tidak akan berasa hairan dan pelik atas kezaliman bangsa Israel haram jadah ini.

Begitu kurang ajar dan sombongnya bangsa Israel ini kerana sentiasa merasakan dirinya mulia dan melihat orang lain hina, lebih hina dari binatang bahkan menganggap bangsa lain tidak layak untuk mendiami dan menikmati kehidupan di bumi ini sebagai manusia yang bermaruah.

Sebab itu peristiwa Perang Gaza yang dicetuskannya minggu lepas dan masih berlarutan hingga ke hari ini dan telah membunuh lebih kurang 700 orang yang tidak berdosa dan mencedera parahkan begitu ramai orang awam, merosakkan rumah-rumah kediaman dan memusnahkan masjid-masjid bukanlah perkara baru yang pelik dan menghairankan mengenai perangai dan tingkahlaku bangsa laknat yang jahat ini.

Peristiwa dan perlakuan bangsa Yahudi itu adalah perulangan dan perlanjutan dari beberapa peristiwa kejam bangsa Israel ini sejak tahun 1947 lagi.

Inilah bangsa yang paling tergamak membunuh paling ramai para nabi. Jika insan mulia seperti para nabi boleh menjadi mangsa mereka apatah lagi manusia lain. Antara nabi yang menjadi korban mereka ialah Nabi Hizrial, Nabi Asyia, Nabi Armia, Nabi Zakaria dan Nabi Yahaya. Malah mereka juga berusaha membunuh Nabi Isa a.s. dan Nabi Muhammad s.a.w.

Dan antara tragedi hitam yang di cipta oleh bangsa jahat yang bangsat ini ialah:

- Pada 13 Disember 1947 perkampungan Palestin , Yahida telah diserang oleh sekumpulan tentera Yahudi laknat yang menyamar sebagai peronda British. Begitu rawai mereka yang tidak berdosa termasuk kanak-kanak, wanita, dan orang tua di bunuh.

- Pada 1 Januari 1948 seramai 200 orang pelampau Yahudi telah menceroboh kampung Al-Sheikh terletak 5 km dari Haifa lalu membunuh kanak-kanak dan wanita.

- Pada 9 - 10 April 1948 pengganas Yahudi ini sekali lagi mengepung kampung Deir Yassin selama dua hari. Dan dalam tempoh dua hari itu 250 orang Arab dibunuh dengan kejam dan wanitanya dirogol. Seramai 25 orang wanita hamil dibelah perut dan bayi mereka disembelih, manakala 52 kanak-kanak dikudungkan tangan dan kaki mereka !

- Pada 11 Julai tahun 1948 pula pengganas Yahudi yang diketuai oleh Mosye Dayan telah menawarkan pengampunan kepada penduduk Islam kampung Lyadd dan Ramle setelah berjaya menawan kampung tersebut. Seramai 100 orang yang menerima tawaran itu yang berkumpul di masjid semua dibunuhnya.

- Pada 15 hingga 18 September 1982 seramai 3000 kanak-kanak dan wanita Palestin disembelih hidup-hidup di kem pelarian Sabra dan Sathila di Lubnan oleh pengganas Yahudi yang diketuai oleh Aerol Sharon.

Semua rentetan peristiwa di atas menjelaskan betapa rakus dan syaitannya bangsa Israel ini. Apa yang berlaku pada waktu ini sebenarnya adalah kesinambungan kepada kejahatan dan dendam bangsa yang jahat ini.

Sesungguhnya bangsa Yahudi ini tidak akan menghentikan kezaliman mereka pada masa-masa akan datang kerana itulah mereka sebenarnya. Adalah satu kepercayaan yang karut dan satu kesilapan besar untuk mengharapkan bangsa ini mencipta keamanan bagi dunia ini buat semua manusia. Bangsa laknat ini akan hanya berhenti membuat kebejatan apabila seluruh umat Islam bersatu dan kejahatan mereka diperangi dan ditewaskan. Selagi umat Islam tidak sensitif hal-hal agama mereka seperti apa yang berlaku di Palestin dan tidak bersatu, jangan harap peristiwa seumpama Perang Gaza tidak akan diulang oleh Yahudi laknat ini dan konco-konconya di serata dunia terutama terhadap umat Islam.

1 comment:

Unknown said...

Yang hairannya kenapa 300 juta bangsa Arab di 23 buah Negara Arab tidak bersatu menentang zionis yahudi.