Saturday, January 31, 2009

Kawan-kawan jom makan ketam rebus!! Sedaap!!

Seedapnyee !!! Tapi kalau gaut.... jangaannn !!



8 comments:

Tera said...

sedap dan menyelerakan... nyum2!

Hajjah Noorainee Hassan said...

Kesian, org gout tak leh makan seafood

Anonymous said...

ha...tahu tak pe !!

simantanguru said...

Memang sedap. Orang gout memang tak boleh makan, berjalan macam ketam pulak...

Yang tu ketam renjung namanya. Ada yang kata namanya ketam bunga.

Jenis-jenis ketam yang lain: ketam nipah, ketam bangkang, ketam batu, ketam galah, ketam pasir, ketam angin, ketam kajang, ketam ukas.

Yang paling tak sedap, ketam kayu...

sazili said...

Cikgu, mengikut Hikayat Malim Deman, sapa yang makan ketam kayu dia dari keturunan Bota Geragas !

Tera said...

hehe, ketam kayu boleh makan pe?

makan ka..yu.

HASHIMME OMAR said...

Hai byk nampak ketam tu... sound-sound lah kalau ada ketam naik di Kuala Pontian tu. Teman pun berminat dengan gambar ketam tu. Memang mengancam... Tapi jgn selalu makan ketam nanti pupus lak spesis tu.... kah..kah..kah..

sazili said...

Terkejut saya, ingatkan Tera boleh makan ketam kayu ! Kalau ya saya nak emailkan...banyak juga ketam kayu kat sini...terutama kat stor belakang tu! Maaf tera gurau je tu.

Mie,
Sabar mie, ketam belum naik naik lagi kat pontian ni. Kalau ada nanti kita promosi. Dont worry ...!
Mie setakat ni spesis ketam belum nampak nak pupuslagi cuma ketam kayu rasanya hampir-hampirlah...pupusnya !