Friday, June 26, 2009

Michael Jackson meninggal


LOS ANGELES 26 Jun -Michael Jackson (50 Tahun) meninggalkan dunia di hospital Los Angeles. Michael Jackson yang baru-baru ini dikatakan telah memeluk Islam telah menghembuskan nafas terakhir dirumahnya di Los Angeles.

Sekiranya benar berita yang mengatakan beliau telahpun memeluk Islam, Al-Fatihah buatnya.

6 comments:

MUZAF ahmad said...

assalamualaikum..
sir, sy ade kemusykilan ni..
bleh ke org Islam pergi festival tarian dan budaya Jepun?tp asalnye, festival tu tujuan die berkait dgn agama buddha..panggil roh nenek moyang...Boleh ke kite pergi tanpa niat?tp, niat x menghalalkan cara....

MUZAF ahmad said...

utk maklumat lebih lanjut ttg festival tu, ade kat blog sy...
arigatou gozaimas!

sazili said...

muzaf,
untuk jawab soalan ni ni nanti sir bukak blog muzaf dulu k!

Pakcu said...

salam.
dlm menentukan apa2 hal, islam ada neracanya..apa neracanya..?
Pahala dan dosa. Wajib, sunat, makruh, harus...
Kita kena jawab dengan jujur

1. Pergi situ dpt pahala tak ?
Ada unsur yg memberikan manfaat ( kebajikan/pahala ) ?

2. Harus pergi jika tiada dpt apa2..tp ia menjurus kepada perbuatan sia-sia.

3. tepuk dada dan tanya iman. Jgn fikir semua org akan jaga halal / haram sama seperti kita jaga. YPM juga tak terkecuali. Kalau kita buat keputusan atas alasan itu maka kita akan jadi sama mcm penganut2 jom Hebeh, mufti dah kata haram tapi saja je pekakkan telinga, butakan mata. Go on jugak...

4. itu saja pendapat saya. Nak jawapan yg lebih tepat, alim ulama adalah rujukannya..bukankah mereka pewaris nabi..?
Boleh hantar soalan kepada persatuan ulama malaysia. Mereka akan bg respon. Daftarlah dengan web mereka. OK En.Muzarf ?

5. Lama saya tidak bertemu kamu.
~Cikgu Amin. SMK Seri Rompin 2004-2005

>>>Maaf Bro. Sazili daku menyemak di sini :). Sekadar pendapat.

sir said...

Anakanda Muzaf,
Apa yang sir faham apa-apa festival yang ada kaitan dengan pemujaan agama-agama lain dan kita akan terlibat dengan aktiviti-aktivitinya kita dilarang hadir.

Jika festival itu hanya berasaskan budaya, adat dan cara hidup mereka turun temurun tanpa kaitan dengan sebarang pemujaan roh, semangat dan seumpamanya, tidak menjadi masalah untuk dihadiri.

Sir berpegang kepada asa itu sebagai jalan selamat menjaga aqidah kita. Walau bagaimanapun muzaf perlu merujuk kepada mereka yang lebih arif. Wallahuaklam! Take care !

sazili said...

Sahabatku yang tua benar bunyinya "Pakcu",

Terima kasih kerana sentiasa hadir ke sini. Pandangan pakcu dalam persoalan anakanda muzaf sangat berguna buat semua terutama muzaf.

Tidak,pakcu tidak menyemak di sini. Hujah dakwah pakcu sangat berguna kepada mereka yang memerlukan panduan. Terima kasih banyak2 pakcu