Wednesday, January 20, 2010

Mengenali lelaki melalui pergerakannya !


Tidak sukar untuk mengenali lelaki. Jika kita tahu menilai pergerakannya kita pasti akan tahu diri lelaki itu. Pada lelaki tingkahlakunya lebih memberi makna daripada kata-katanya terutama apabila dia sedang berbual dengan sesiapa terutama wanita.

Mengangguk kepala:
Apabila anda berbual dengannya dia selalu mengangguk-anggukkan kepalanya. Itu membuktikan yang lelaki itu seorang yang mengambil berat dan sentiasa ingat mengenai diri anda. Dia juga sentiasa membantu bila diperlukan pertolongan.

Mendekatkan badan:
Apabila dia mendekatkan badannya kepada diri anda semasa berbual dengannya, dia adalah lelaki yang menarik dan mampu menarik orang lain tetapi awas kadang-kadang dia bersikap keterlaluan.

Merenung:
Lelaki ini jenis peminta kerana dia mahu mengetahui apa yang anda boleh tawarkan kepadanya sama ada pekerjaan, persahabatan mahupun percintaan!

Menggerakkan tangan dan badan:
Lelaki ini memberangsangkan, bertanggungjawab dan mempunyai rasa cinta yang mendalam. Lelaki ini beranggapan kata-kata tidak cukup membuktikan kesucian cinta, oleh itu pergerakannya adalah sebagai bukti untuk menunjukkan kesungguhan. Dia juga seorang yang sensitif dan baik hati.

Suka berdiri:
Apabila bercakap, anda duduk dan dia berdiri. Lelaki jenis ini melambangkan yang jiwanya suka menguasai dan mengongkong. Dia suka mempengaruhi orang lain untuk kepentingan dirinya dan dia juga pantang mengalah.

Memandang mata:
Dia adalah lelaki yang yakin dan berterus-terang. Dia juga sentiasa memberi perhatian, berusaha menjaga hati semua orang, tidak kira bagaimana hubungannya dengan orang tersebut.

Sensitif pada jarak:
Bila bercakap dengan orang lain, lelaki ini duduk atau berdiri pada jarak tertentu bergantung kepada sejauhmana kemesraannya dengan orang itu. Dia jenis lelaki yang tahu apa yang orang lain tidak suka.

Meniru gerak:

Lelaki ini terpengaruh dengan rasa dan tingkah laku orang lain yang suka mempengaruhinya. Dia mudah dibawa berbincang dan suka menurut asalkan ia tidak menimbulkan masalah.

Demikian sedikit tip untuk mengenali lelaki yang mungkin berguna untuk sesetengan orang.

Nota penulis: Artikel ini hanyalah sebagai bacaan semata-mata untuk menambah pengetahuan dan bukan untuk dipercayai 100% ok !

3 comments:

kembara kelana said...

li, info yang bagus, kalau orang tu tutup mata..tak mahu mandang ..apa sebab li

Anonymous said...

Macam mana pulak kalau orang bercakap dengan dia, dia buat deeek je? Dengar tapi buat tak dengar. Orang macam ni kalau ikutkan hati...bagi menampar sebiji baru padan muka!

sazili said...

Kembara,
Tutup mata tak mahu pandang tu maknanya 'malu tapi mahu'. Bahaya tu!

Anony 400pm,

A'ah dalam catatan saya ni, yang buat deek je atau dengar tapi buat tak dengar, memangpun bermakna mahu penampar sebiji.....Agak tergamak bolehlah cuba! Tak de apanye !!