Monday, July 12, 2010

Malaysia juara Piala Dunia 2155.

Akhirnya pasukan Sepanyol yang ramai orang ramal, memenangi Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan. Kalau dulu Poyol kali ini Iniesta yang sepak bola bulat ke dalam gawang gol Belanda. Maka gembiralah mereka yang meramal Espana menang.

Aku ramal pasukan Belanda menang tapi kalah. Aku tidak gembira? Tak ada halnya aku hendak tidak gembira.

Maka tamatlah demam piala Dunia. Apakah sudah tamat main ramal-ramal? Belum ! Sekarang kita ramal pula bila pasukan Bolasepak Malaysia akan menjadi juara Piala Dunia ?

Pasukan Bolasepak Malaysia sekarang ketinggalan 45 tahun dengan pasukan zaman Soh Chin Aun dan pasukan zaman Syed Ahmad ! Pasukan Zaman Soh Chin Aun ketinggalan 10 tahun dengan pasukan Korea Selatan dan Jepun sekarang! Jadinya dengan kedudukan ketinggalan agak-agak 55 tahun, Pasukan bolasepak Malaysia akan hanya layak bertanding di Piala Dunia pada tahun 2065. Layak bertanding ! Untuk memenangi Piala Dunia pasukan Sepanyol perlu bermain selama 90 tahun baru menjadi juara.

Jadinya aku meramalkan pasukan bolasepak Malaysia akan hanya mampu menjadi juara Piala Dunia pada tahun 2155 ! Itu pun kalau ada peningkatan ....'Ek eleh....!!!!!

1 comment:

Anonymous said...

dahaga......!!! yang satu lagi dahaga tu ape yek???