Wednesday, October 27, 2010

Pergerakan seminggu dua ini...

Sekali lagi penulisan di blog ini terganggu agak lama. Banyak masalah yang berlaku khususnya berkaitan dengan liputan internet di kawasan ini yang sangat daif dan miskin walaupun negara di katakan semakin maju.

Semalam saya baru balik dari Lapangan Terbang Antarabangsa Senai Johor kerana menghantar saudara yang akan berangkat menunai haji ke Mekah. Ramai orang di lapangan terbang itu. Ada yang muda, ada yang bertongkat sambil berjalan terkejar-ketar dipimpin waris dan ada yang disorong di atas "wheel chair" mahu menunai haji ke Mekah. Alhamdulillah semoga semua dapat menunaikan haji dengan tenang dan sabar.

Minggu lepas saya dijemput ke SK Melati untuk menyampaikan ceramah kepada pelajar Tahun Enam sebagai persediaan mengharungi alam sekolah menengah pada tahun hadapan. Saya juga diminta mewakil Encik Azmee Muhamad Ketua Unit HEM PPD Rompin, ke program Kem Bersepadu Kokurikum di SK Pontian.

Sebelum itu saya dijemput ke SMT Sultan Haji Ahmad Shah tetapi terpaksa menolak kerana ada program lain di Kuantan. Saya juga terpaksa menolak jemputan khairiah surau Taman Wawasan kerana ada program lain yang lebih dahulu menjemput saya.

Pada minggu ini saya akan berada di SK Keratong 8 untuk program Latihan Dalam Perkhidmatan bagi guru-guru dan kakitangan sekolah untuk bercakap tajuk, " Peranan Guru-guru dan Kakitangan Sekolah Mengikut Perspektif Islam". Selepas itu saya dijemput ke SMK Rompin untuk program terakhir calon-calon SPM dan STPM di dewan besar sekolah berkenaan.

Hujung minggu ini saya akan berada di Impiana Resort Cerating Kuantan dan akan pulang ke pada 31 Oktober 2010.

1 comment:

Ameen Homestay said...

huh..ke arah menjadi yg berhormat nampaknya. Persiapan awal ke sahabat ? hehehe