Saturday, December 25, 2010

Cuti akhir tahun sudah di penghujung, 27 hb Disember mesyuarat pertama warga Seri Rompin bagi Sesi 2011.

Cuti hujung tahun sudah hampir ke penghujungnya. Seperti guru-guru lain aku juga menunggu-nunggu hari bermulanya mesyuarat awal tahun pada minggu hadapan. Di situ nanti banyak tugas-tugas bagi sesi persekolahan 2011 diterima untuk dilaksanakan.

Bagi SMK Seri Rompin pada 27 hb Disember ini (hari Isnin) akan bermula Mesyuarat Awal Tahun dan Mesyuarat Kurikulum pertama untuk sesi 2011. Pada 28 hb Disember pula (hari Selasa) akan berlangsung Mesyuarat pertama HEM dan Kokurikulum. Sudah pasti rakan-rakan sejawat yang masih berada di kampung yang jauh dari Kuala Rompin, sudah pun berjujuk pulang atau mungkin esok akan memulakan perjalan masing-masing. Nasihat aku kepada sahabat-sahabat yang berarak pulang ke Seri Rompin, berhati-hati memandu!

Hari esok aku juga akan berarak pulang ke Romp. dari Kuala Lumpur. Aku sedang berada di Kuala Lumpur kerana menghantar anak dan menantu yang akan pulang ke Sabah. Walaupun hari ini hari natal, tadi jalan menuju ke Kuala Lumpur tidaklah sesibuk mana.

Dalam perjalanan tadi aku bersama keluarga sempat singgah di Hentian Sungai Buluh. Pantang tengok buku yang terjual aku pasti akan membeli satu buku terbaru. Tadi aku membeli buku bertajuk "Kursus Kesempurnaan Ibadat Hari dan Umrah" tulisan Dato Hj Md Daud bin Che Ngah mantan Pengurus Besar Lembaga Tabung Haji. Buku tersebut cetakan tahun 2010. Hah..baru kelmarin aku singgah kedai buku di Kuantan, membeli 2 buah buku tentang laman Web dan Blog dan tentang kisah Presiden Iran TYT Dr Mahmud Ahmadinejad. Nampaknya aku agak terkejar-kejar untuk menghabiskan bacaan ketiga-tiga buku tersebut sebelum sekolah dibuka.

Bagi warga Seri Rompin termasuk aku sudah pasti minggu hadapan merupakan minggu yang sibuk untuk membuat persiapan bagi pendaftaran para pelajar Tingkatan Satu dan Tingkatan Empat di samping menerima para pelajar yang sedia ada untuk masuk ke asrama pada sebelah petang nya pada 2hb Januari 2011 (Ahad) itu.

Semoga tahun baru sesi 2011 akan terus menguatkan semangat kita untuk lebih gigih dan bertambah cemerlang dalam setiap tugas kita dalam mendidik para pelajar kita di Seri Rompin. Selamat kembali bertugas.

No comments: