Thursday, December 16, 2010

Bencana Akhir Zaman: Petikan dari Armagedon 2012 oleh Muhamad Alexander .


Pelbagai contoh ramalan kiamat ...... jelas membuktikan manusia tidak mampu mengetahui tarikh hari kiamat secara tepat. Hanya Allah sahaja yang mengetahui saat kiamat datang melanda. Bahkan Nabi Muhammad selaku Utusan Tuhan terakhir sendiri tidak mengetahuinya. Baginda hanya diberitahu tentang tanda-tanda kiamat sahaja.....

........Dinosaur pernah pupus akibat dihentam meteor 65 juta tahun yang lampau. Adalah tidak mustahil komet mahupun asteroid dapat mendatangkan malapetaka kepada bumi. Malah Ensiklopedia Indonesia mancatatkan pada 65 juta tahun yang lampau, sebuah komet raksaksa (asteroid) menghentam bumi, lalu menerbangkan begitu banyak debu, lantas mengakibatkan langit menjadi gelap selama berbulan-bulan. Suhu kemudiannya menjunam lalu menyebabkan kehancuran pelbagai makhluk termasuk dinosaur. Itu teori seorang pakar fizik yang bernama Luis Alvarez.

........Dari segi peredaran masa, kali terakhir bumi dilanda kemusnahan besar-besaran adalah lebih daripada 30 juta tahun yang lalu. Ini bermakna bumi kini berada di bahagian yang paling padat dengan bongkahan asteroid. Jadi, kemusnahan besar-besaran yang seterusnya mungkin membabitkan kita. Berdasarkan kajian ini, tidak mustahil kemusnahan pada skala besar akan berlaku dalam masa yang terdekat.

.......NASA mengeluarkan kenyataan mengenai dakwaan kononnya planet Nibiru atau Planet X sedang menuju ke Bumi hanya suatu pembohongan di alam siber. Menurut mereka lagi, jika ancaman hentaman planet itu wujud, para ahli astronomi pasti tahu mengenainya sekurang-kurangnya 10 tahun yang lepas. Berkaitan dengan isu hentaman meteor pada tahun 2012, NASA menjawab bumi sentiasa menghadapi ancaman hentaman komet dan asteroid, namun dalam saziz yang kecil. NASA meneruskan lagi dengan menyatakan memang pernah ada hentaman meteor besar, yang mana ia terjadi 65 juta tahun yang lampau. Hentaman ini antara faktor kepupusan dinosaur.

.......Berdasarkan senarai asteroid yang dihasilkan dalam program NEO (Near Earth Obejct), NASA juga menegaskan tidak ada ancaman asteroid pada tahun 2012.

Namun bencana akhir zaman tetap akan berlaku:

"Maka tunggulah hari ketika langit membawa asap yang nyata yang meliputi seluruh manusia. Inilah azab yang pedih ( Surah ad-Dukhan, ayat 10-11)

No comments: