Wednesday, April 28, 2010

Dalam mencari Suria....

Sambil memandu mulut mengunyah. Melayan fikiran merayau kepada pelbagai hal; kerja, masyarakat, agama, politik, budaya 1Malaysia, buang bayi, mata pelajaran kesihatan reproduktif dan sosial, kereta tak siap-siap lagi, duit dan macam-macam !

Sepanjang jalan melihat pelbagai ragam dan pandangan; hutan yang gondol, ada kereta yang tersadung dalam belukar, memotong di double line, lori asap berbunga, menunggang motorsikal tanpa topi keledar, anak gadis membonceng motosikal nampak alur buntot (masya Allah!), kera mengawan di tepi jalan (kera betul; kurang ajar kera ni !). Macam-macam....!!! Namun saya terus mencari Suria !

Suria ? Saya hendak berjumpa Suria dan akan pasti berjumpa Suria kejap lagi !

Dalam fikiran macam manalah rupa Suria. Hati mula rasa berdebar. Dari namanya saya mula tertanya-tanya; Panaskah Suria bila kami bersua nanti ? Saya terus terbayang wajah Suria yang penuh keegoan dan gah atau mungkin penuh photogenic menyambut kedatangan saya.

Saya mula membelok ke sebuah lorong sepi dengan pokok -pokok lalang dan senduduk penuh keliling-kelalangnya. Betulke ni ? Tak kan Suria berada di sini...sunyi...!!!

Namun saya terus memandu lara di lorong itu, menjauhi jalan besar! Mencari Suria !!

Akhirnya hati ini mula teruja. Ternampak indah dan ekslusifnya Suria....Suria Cherating Beach Resort tempat saya akan bermesyuarat dua hari ini.

Berdebar hati, siapakah sahabat-sahabat terutama room-mate yang akan saya jumpai di Suria ini....

2 comments:

janna said...

rdebar je sir ni.....

Cikgu Sazili said...

janna,

rdebar sikit tak apa sebab tak ada apa-apapun...