Sunday, June 23, 2013

Semalam hari kenduri

Semalam hari kenduri. Dari pagi sampai malam pelbagai menu disediakan. Syukur alhamdulillah. Di sini aku hanya nak menyenaraikan menu jamuan yang dihidang!

Kenduri tahlil, sebelah pagi. Kami para tetamu dihidangkan dengan juadah menyelerakan. Pulut kuning, rendang ayam, ikan masin, laksa pahang dan kopi o kaw. Pilih sahaja untuk berlumba meningkatkan tahap kolestrol masing-masing!





Kenduri majlis pertunangan pada tengah hari. Wau...nasi putih berlaukkan ikan patin masak tempoyak! Ayam goreng rempah! Ikan masin pun ada jugak lagi! Pelbagai ulam-ulaman dan  sambal belacan. Ada pula kuih bakar dan bengka pulut lawan dengan teh ooo.... manis sangat! Belasah lagi....acara menaikkan tekanan darah dan gula! Huhuhu....




Kenduri masuk rumah baru pada sebelah malam, berjumpa pulak dengan nasi kerabu ayam bakar, keropok goreng, sambal ikan, buduuuuu.... dan yang paling mengecurkan air  liur ialah tumis belacan kaw-kaw...fuh! Mak tuan...berdenyut jantung diibuatnya!






Sampai rumah pukul 10.30 malam, tidur! Heh kalau amal selalu meeemang panjang umur jawabnya!!! Amal...amal...! Amaaal!!!