Wednesday, February 02, 2011

Segamat masih tenggelam

Bandar Segamat masih tenggelam. Keadaan banjir masih lagi belum surut. Masih ramai yang berada di penempatan banjir. Nampaknya keadaan banjir di Segamat lebih parah dari tahun 2007 yang lalu. Semoga mereka yang menjadi mangsa banjir banyak bersabar dengan dugaan yan menimpa.

Kepada rakan-rakan bangsa Cina pasti sambutan tahun baru Cina tahun ini menjadi tentu arah lagi terutama mereka yang menjadi mangsa banjir. Petang ini akan 'makan besar'. Rumah masih ditakungi air. Malah masih ada lagi yang belum boleh balik ke rumah, untuk membuat persiapan raya, ada yang masih berada di penempatan banjir sekolah-sekolah, balai raya dan sebagainya.

Bersabar sahajalah, semoga semuanya selamat. Sambutlah Tahun Baru Cina ala-kadar sahaja. Yang penting jaga keselamatan dan kesihatan. Kepada semua rakan-rakan Cina diucapkan , Gong Xi Fat Chai! Semoga tahun Arnab membawa tuah kepada anada semua!

Kepada mangsa-mangsa banjir yang lain, juga perlu bersabar. Ikutlah nasihat pihak berkuasa. Jangan biarkan anak-anak terlalu seronok bermain air. Jaga keselamatan. Segamat masih tenggelam!

No comments: